Co i jak jeść żeby nie przybrać na wadze – dieta dobrych i złych kalorii

Teraz dużo osób zaczyna coraz mocniej interesować się zdrowym trybem życia. Zaczynamy zwracać większą uwagę nie tylko na to, jak wyglądamy, ale także na to, co jemy. Zdrowe jedzenie stało się wyjątkową modą, z czego na pewno powinniśmy się wszyscy cieszyć. Oznacza to bowiem, że ekologiczna żywność jest nie tylko łatwiej dostępna, ale także tańsza. Jeżeli Ty również przykładasz sporą wagę do swojego wyglądu, wtedy bez wątpienia niejednokrotnie zastanawiałaś się nad przejściem na dietę.

Noworoczne zmiany dla zdrowia

Autor: www.sxc.hu
Źródło: www.sxc.hu
Czy jednakże diety tak naprawdę są nam niezbędne do tego, aby cieszyć się niezłym zdrowiem, a dodatkowo dobrze wyglądać? Okazuje się, że nie – wystarczy tylko zwracać baczniejszą uwagę na to, co się je. Wiele z nas podświadomie odrzuca ze swojej diety jedzenie wysokokaloryczne – najczęściej myślimy, że jedzenie o wysokiej zawartości kalorii to prawdziwa bomba dla naszej figury. Zamiast tego najczęściej wolimy zjeść przykładowo jabłko, które wydaje nam się wyjątkowo zdrowe – czy jednakże zastanawiałaś się nad tym, dlaczego często po zjedzeniu takiego jabłka szybko robisz się z powrotem głodna? Otóż okazuje się, że nie wszystkie produkty o niewielkiej zawartości kalorii są dla naszych organizmów takie korzystne.

W takich wypadkach proste liczenie kalorii na niewiele się zda – trzeba wtedy zacząć zwracać baczniejszą uwagę na inne wskaźniki. Czy słyszałaś kiedyś na przykład o diecie dobrych i złych kalorii? Jeśli nie, wtedy kategorycznie powinnaś poczytać na ten temat nieco w internecie. Dieta ta opiera się głównie nie na kaloryczności poszczególnych produktów, ale na wysokości ich indeksu glikemicznego.

Jeżeli szczegółowo pragniesz poznać informacje na omawiany temat, to obowiązkowo zajrzyj na sensowny serwis www. W tamtym miejscu znajdują się przykuwające wzrok wiadomości, które zapamiętasz na długi czas.

Jeśli zjesz produkt o dużym indeksie glikemicznym (jak na przykład wspomniane wcześniej jabłko, wówczas poziom cukru w Twojej krwi gwałtownie wzrasta, a następnie równie szybko opada, co jest powodem wracającego uczucia głodu. Jedzenie o niskim indeksie glikemicznym hamuje również tworzenie się tłuszczu. Dieta dzieli produkty spożywcze na te, które mają przydatne kalorie oraz te, których kategorycznie powinnaś unikać – newsy na temat.

Do tej pierwszej grupy należą między innymi mięso, ryby, produkty pełnoziarniste, owoce o niedużej zawartości kalorii oraz chudy nabiał. Unikać powinnaś przede wszystkim białego chleba, suszonych owoców, słodyczy, jedzenia o wysokiej zawartości cukru czy tłustych produktów mlecznych. Kiedy chcesz przejść na dietę dobrych i złych kalorii, wówczas powinnaś się jeszcze nauczyć kilku rzeczy na temat łączenia ze sobą konkretnych produktów. Pierwsze efekty niewątpliwie zauważysz już po niedługim czasie.