Najlepsza dieta na wzmocnienie mięśni

Poprawnie ułożona dieta na masę stanowi uzupełnienie treningów na masę. Dzięki niej dużo prędzej pojawią się wyniki naszych ćwiczeń. Poddając ciało treningowi cielesnemu powiększa się jego popyt na kalorie. To, ile będziemy musieli dostarczyć dodatkowych kalorii jest materią indywidualną oraz zależną od natężenia treningu, naszych osobistych uwarunkowań.

czytaj o tym

Autor: marshel
Źródło: http://www.sxc.hu
Dieta na siłownię musi dostarczać naszemu organizmowi zbilansowane potrawy niosące odpowiednie proporcje tłuszczy, białek, węglowodanów oraz mikroelementów. Liczba potraw spożywanych w przeciągu dnia winna wahać się pomiędzy 5 a 6 w sztywnych porcjach.

Pamiętajmy, że nasz organizm w głównej mierze złożone jest z wody, stąd winniśmy pić minimum 3 litry wody bez gazu, natomiast w skwarne dni nawet 5 . O ile nie jesteś w stanie dostarczyć organizmowi wystarczających dawek węglowodanów oraz białka, dietę winny uzupełniać odżywki na masę – najlepsze suplementy i odżywki dla sportowców.

Węglowodany – to podstawowe źródło “zasilania” dla naszego ciała. Produkty dostatnie w węglowodany zapewniają nam siłę.

Odkryj następne tego typu bardzo przydatne źródło informacji na opisywany problem – kliknij tu i poznaj więcej w tej ofercie (http://btune.pl/).

Trzeba jednak unikać węglowodanów przetworzonych, mieszczących się w słodyczach. Najwięcej przyjmujemy ich rankiem, w posiłkach przed oraz po treningu. Które wyroby powinny się znaleźć w naszym jadłospisie? Przede wszystkim: produkty zbożowe – krupy, ryż, warzywa – fasola, kartofle, płatki owsiane, pieczywo pełnoziarniste. Dzienna dawka konsumowanych węglowodanów waha się między 5g – 7g na kilogram masy ciała. Białka – są zasadniczym składnikiem masy mięśniowej. Zalecana dobowa dawka to 2 g na kilogram masy ciała. Ostatni jedzony posiłek w ciągu dnia musi zawierać najsporzej białka a możliwie najmniej węglowodanów.

Co zatem będzie mieścić sporo białka? Z całą pewnością: mięso – drób, wołowina, ryby, jajka, twaróg, nabiał. Dzienna dawka konsumowanego białka to 2g – 3g na 1kg masy ciała. Tłuszcze są ogromnie ważnym składnikiem odżywczym. Także stanowią źródło energii dla naszego ciała oraz są nieodzowne w procesie budowy masy mięśniowej. Co najlepiej jeść? Oliwę z oliwek jak też tłuste ryby. Dzienna dawka spożywanego tłuszczu (odżywki na spalanie tkanki tłuszczowej) winna wynosić mniej więcej 1g na kilogram masy ciała.

Trzeba trzymać się powyższych wytycznych bez względu na to czy jest to trening dla początkujących (warto przeczytać), czy jesteśmy na poziomie zaawansowanych treningów.