Fotografia reklamowa

Nie wyobrażamy sobie dzisiaj skutecznego marketingu bez profesjonalnej fotografii. Dobre i interesujące fotografie to podstawa, jeśli mamy przygotować folder dla agencji turystycznej, czy lookbook najnowszej kolekcji mebli. W jaki sposób wybrać odpowiedniego fotografa?

Zanim rozpoczniemyzdecydowane poszukiwania, trzeba wiedzieć, czego chcemy. Nawet najlepszy fotograf nam nie doradzi, kiedy nie mamyposiadamy swojej koncepcji. Dopiero wówczas można zasięgnąć porady profesjonalisty. Wartościowegofotografa rozpoznamy wówczas, kiedy nie będzie nam forsował swojego zdania, a jedynie ulepszy nasz pomysł. Jeżeli bowiem bezmyślnie pójdziemy za fotografem, można otrzymać zdjęcia, które zdecydowanie nie odpowiadają naszym wymaganiom, co w efekcie wiąże się ze zmarnowanymi pieniędzmi. Wiemy doskonale, iż profesjonalna fotografia reklamowa w Warszawie, czy w innym wielkim mieście w naszym kraju, nie jest taka tania.

Autor: Warszawska Szkoła Fotografii

Dobry fotograf powinien posiadać głowę pełną pomysłów. Reklama ma prowokowaćludzi. Fotografia reklamowa również powinna być taka. Patrząc na oferty kolejnych firm, przeanalizujmy kampanie, które konkretna firma już wykonała. Pomyślmy przede wszystkim, czy dane zdjęcie nam się podoba. Później, porównajmy je z ideą przewodnią reklamy. Zastanówmy się, czy wyobraźnia autora zdjęć nie przekroczyła jakichś granic i czy zdjęcie (http://kodak.wroclaw.pl/system/oferta/zdjecia-dowodowe/) rzeczywiście reklamuje artykuł albo usługę.

Jeśli tę pracę mamy już za sobą i wybraliśmy właściwego kandydata, spytajmy się go, jak wyobraża sobie naszą fotografię. Jeżeli jego wyobrażenie jest tożsama z naszym myśleniem, to możemy zaprosić go do współpracy. Nie zapominajmy, iż każda reklama jest szczególna i potrzebuje innej techniki. W inny sposób można fotografować samochód, a zupełnie odmiennie talerz z jedzeniem. Istotne jest też to, kto jest adresatemtej reklamy. Jeśli mają to być młodzi ludzie, to fotografie muszą zostać wykonane w odpowiedniej aranżacji. Jeżeli zależy nam na dojrzałych nabywcach, to korzystniej aby były klasyczne. Ludzie kupują wzrokiem. Jeśli nasz katalog przykuje uwagę klientów, to możemy być pewni, że reklama odniesie sukces.

Z najlepszych fotografów można sprawdzić np. tą stronę pphoto, gdzie jest spora galeria prac.
zdjęcie (http://www.kodak.wroclaw.pl/)