Imperium odzieżowe Zara

O ile kiedyś nabywałaś odzież, bankowo kojarzysz markę Zara. Aktualnie na całym globie pracuje ponad sześćset pięćdziesiąt punktów sprzedaży tej renomowanej marki. Trzeba wiedzieć, że właściciel tej odzieżowej potęgi, pochodzący z półwyspu iberyjskiego Amancio Ortega Gaona, zainaugurował swoją drogę do bogactwa od pracy w sklepie ubraniowym.

moda - magazyny

Źródło: flickr.com

Teraz Gaona jest najzamożniejszym obywatelem Hiszpanii oraz okupuje piątą lokatę w rankingu najbogatszych ludzi na świecie. Droga tego zaradnego człowieka może stać się źródłem inspiracji dla wielu młodych ludzi. Założyciel Zara pracę w sklepie z ciuchami rozpoczął w wieku siedemnastu lat. Dwadzieścia lat potem zaczął prowadzić swój pionierski punkt handlowy, gdzie oferował ubrania Zara. Jego historia to esencja tego, co określa się w uproszczeniu „od pucybuta do milionera”.

Ubrania Zara, pomimo ciężkiego krachu finansowego, sprzedają się kapitalnie. Najbardziej wiarygodnym na to dowodem jest fakt, że Zara legitymuje się najbardziej korzystnym stosunkiem zysku do wpływu. Powodów takiego stanu rzeczy jest wiele. Najlepszym atutem, jaki mają ubrania Zara, są świetne projekty. Ogromne znaczenie ma też zdobyta przez dziesięciolecia renoma. Zara funkcjonuje od lat siedemdziesiątych, przez co zakorzeniła się się w głowach klientów. Ubrania Zara kojarzą się ludziom z ekskluzywnością i gwarancją dobrej jakości. To niezwykle wartościowe dla marki, powód jej osiągniętego sukcesu.

Najzamożniejszy obywatel Hiszpanii, Amancio Ortega Gaona, powinien być dla wielu młodzieńców godnym wzorem. Długoletnią pracą zdobył on bogactwo i stworzył światowe imperium odzieżowe – markę Zara. Nie wyciągał on dłoni do rządu po pieniądze, nie protestował na ulicach, nie brał środków z budżetu państwa ucząc się na darmowym uniwersytecie. Na fortunę zapracował na własną rękę i za to warto go podziwiać.

Źródło: domodi