Jak się przygotować do triathlonu?

Biegasz dość regularnie? Poza tym umiesz dobrze pływać i lubisz wycieczki na rowerze? A zatem czemu nie spróbować swoich sił w triathlonie? Sprawdź jak się do niego przygotować, żeby być w idealnej formie, osiągnąć zamierzony cel i nie zrobić sobie krzywdy.

Jazda na rowerze

Autor: Lenny
Źródło: http://www.flickr.com
Przede wszystkim musisz wiedzieć, że istnieje kilka form triathlonu wśród, których wymienić możemy zawody długodystansowe i krótkodystansowe. Postaw na takie, które najbardziej odpowiada Twojemu stopniowi aktywności fizycznej i czasowi jaki pozostał do zawodów. Od czego zatem rozpocząć przygotowanie do triathlonu? Ważne jest, aby mieć cel możliwy do osiągnięcia. Od tego zależy jak będzie wyglądał Twój program treningowy. W dodatku określenie celu ma działanie motywacyjne. Odliczaj dni do triathlonu, notując w dzienniku treningowym wszystko, co robisz. Dzięki temu będziesz mógł zobaczyć swoje postępy i będziesz świadom ile wysiłku jeszcze przed Tobą. Planowanie jest fundamentem sukcesu w każdej sferze życia, również w sporcie!

Przygotowanie do triathlonu to nie tylko poznanie swoim możliwości, a również ograniczeń.

Ten artykuł wydał Ci się interesujący? Masz chęć na więcej wątki? Zatem nie wahaj się i klikaj kursy tańca warszawa w poniższy link.

Początkowa praca, którą musisz włożyć w przygotowania polega na wyeliminowaniu lub przynajmniej zredukowaniu czynników, które mogą zniweczyć plan osiągnięcia danego celu. A więc jakie masz słabości? Wykonaj rachunek sumienia! Lista potencjalnych przeszkód wiąże się z obszarami takimi jak: styl życia, żywienie, podatność kontuzje oraz słabości taktyczne. Przygotowanie do triathlonu najlepiej zacząć rok przed zawodami. Ten okres powinieneś podzielić na kilka etapów przygotowań. W pierwszej kolejności należy skupić się na poprawieniu kondycji i regularnym zwiększaniu intensywności treningu.

Pływanie

Autor: Michael Coghlan
Źródło: http://www.flickr.com
Twoim kolejnym celem powinno być pogłębianie efektów treningu a podczas ostatnich dni przed triathlonem będziesz stopniowo zmniejszać intensywność wysiłku – wskazane jest biegania, jazda na rowerze i basen, lecz po prostu na mniejszych dystansach i z mniejszym wysiłkiem, by pozwolić organizmowi na regenerację.

Plan treningowy powinien wiązać się ze zwiększeniem szybkości, wytrzymałości siłowej i wytrzymałości beztlenowej. Istotne, by naprzemiennie i systematycznie uprawiać trzy dyscypliny, różnicować treningi, planować sobie jeden dzień odpoczynku w tygodniu a na weekend warto zaplanować bardziej wymagający trening. Dzięki dobremu rozplanowaniu przygotowań przekonasz się, że triathlon to nie tylko wyzwanie, ale też świetna zabawa, w której możesz uczestniczyć przez wiele lat. A więc do zobaczenia na mecie!